Motoren
Het museum beschikt over een tal van verschillende motoren die in de tweede wereld zijn ingezet. Waar de Nazi’s hun motoren ook inzetten tijdens gevechten, zetten geallieerden de tweewielers vooral in bij het het begeleiden van colonnes en het overbrengen van inlichtingen. Dankzij de snelheid en betrouwbaarheid van de motorfiets werden levens gered.
​
Harley Davidson Liberator
Als de Tweede Wereldoorlog uitbreekt, zijn de gevolgen van de Grote Depressie (1929-1939) nog goed voelbaar. In de Verenigde Staten is Harley Davidson een van de weinige motormerken dat weet te overleven. Als de Verenigde Staten eind 1941 ook betrokken raken bij de oorlog, krijgt het merk een belangrijke rol in de oorlogsindustrie.
Maar liefst 90.000 exemplaren van de Liberator rollen vanaf 1942 uit de fabrieken van Harley Davidson. De 740cc zijklepmotor is ongelofelijk betrouwbaar. Het Amerikaanse leger rijdt de WLA, het Canadese leger krijgt zijn eigen model, de WLC. In Europa krijgt het model een haast mythische status. Overal waar het Amerikaanse en Canadese leger dorpen en steden bevrijdt, doemt als eerste een gewapende verkenner op op een Liberator.
Naast de Liberator zijn er nog tal van andere motoren waaronder ook Royal Enfield WD/RE, dat liefkozend de bijnaam Flying Fea krijgt. Dit is een lichtgewicht 125CC die samen met parachutisten achter de Duitse linies gedropt werden, zodat zij snel kunnen communiceren.